Oriland on Facebook Oriland on Tweeter Oriland Kingdoms Origami Studio Oriland Oriversity Oriland Store & Custom Origami My Oriland Oriland Authors Portfolio Oriland Gallery Oriland Home
CHILDNET AWARD BOOK ABOUT ORILAND

"...A couple from Russia produce an amazing website which brings the world of origami to life for children and adults alike. ..."
"...a site which uses the Internet and animation to get children folding paper and learning about the ancient art of origami is nothing short of inspired! ..."

Childnet Award Book
Furnival Press, London, UK, 2002, pp 7, 10

The Cable & Wireless Childnet Awards

rewarding innovation and participation across borders
récompenser l’innovation et la participation au-delà des frontières
The Cable & Wireless Childnet Awards highlight and reward children, and those working with them, who are developing outstanding, innovative Internet projects that directly benefit other children world-wide.

The Awards are run by Childnet International, a non-profit organisation which seeks to make the Internet a great place for children. The primary sponsors for the Awards are Cable and Wireless plc. This year the program attracted over 160 entries from 38 countries, across every continent. After an extensive short-listing and judging process, 11 projects were selected as winners and a further 18 projects were commended.
Les Cable & Wireless Childnet Awards mettent en avant et récompensent les enfants, ainsi que tous ceux qui travaillent avec eux, qui ont développé des projets exceptionnels et novateurs qui bénéficie directement à d’autres enfants du monde entier.

Les Awards sont organisés par Childnet International, organisation à but non lucratif qui cherche à faire d’Internet un endroit idéal pour les enfants. Le principal sponsor de ces Awards est Cable and Wireless plc. Cette année, le programme a attiré plus de 160 participants provenant de 38 pays différents. Après une sélection approfondie et les délibérations menées par un jury, 11 projets gagnants ont été sélectionnés et 18 projets supplémentaires ont été félicités.

Individual Category - The Best of the Net

Larry Magid
Awards Judge - Individual Category
Juge des Awards - Catégorie Individuelle

Individual Category The Best of the Net

I have been a judge for the C&W Childnet Awards for the last five years and in that time I have seen some incredible work by young people, teachers and parents who have wanted to use the Internet to inspire children and communicate across traditional borders of geography,language and culture. As I assessed the entries this year, what struck me most was that as well as the normal depth in terms of ideas, participation and content, was an amazing leap in quality of design and technical sophistication. For example, to have produced a website which allows over 50,000 children to design their own home page would be an outstanding accomplishment for the best siliconvalley Internet company, – that matmice was produced by 3 young sisters working without any adult support is breathtaking! For a single teacher to have taught himself multimedia and then to have produced such a beautiful, engaging non-commercial web site such as Froguts is exceptional. And for two Russian psychologists to design a site which uses the Internet and animation to get children folding paper and learning about the ancient art of origami is nothing short of inspired ! So take time to dive deep into these incredible websites and celebrate with us as we highlight some of the best of the net.

Catégorie Individuelle Le meilleur du Net

Je fais partie du jury des Cable & Wireless Childnet Awards depuis maintenant 5 ans et durant toutes ces années j’ai pu constater le travail incroyable que des jeunes gens, des enseignants et des parents ont fourni, tous souhaitant utiliser L’Internet pour inspirer les enfants et communiquer au-delà des traditionnelles frontières géographiques, linguistiques et culturelles. Ce qui m’a le plus marqué lors de l’évaluation des projets c’est qu’à la grande variété d’idées, de sujets et au grand nombres de candidatures habituelle, vient s’ajouter une immense avancée sur le plan de la sophistication des techniques et du design utilisées. Par exemple, concevoir un site permettant à plus de 50,000 enfants de mettre en forme leur propre page d’accueil serait un développement incroyable pour la meilleure société de la silicon-valley, - et c’est à couper le souffle de voir que matmice n’a été conçu que par 3 jeunes soeurs sans l’aide d’un adulte! Pour un enseignant s’étant lui-même initié aux multi-médias, de concevoir un site non commercial aussi réussi et engageant que Froguts, c’est exceptionnel. Et pour deux jeunes psychologues russes, d’avoir conçu un site se servant d’Internet pour encourager les enfants à apprendre à plier du papier selon l’art ancien des Origamis, n’est rien moins que bien inspiré ! Prenez donc votre temps pour plonger au coeur de ces sites incroyables et célébrez-les avec nous . Nous mettons en avant le meilleur du net …
ORILAND Childnet Award

Yuri and Katrin Shumakov

Individual Category
Catégorie Individuelle
A couple from Russia produce an amazing website which brings the world of origami to life for children and adults alike. “Entertainment for the soul, gymnastics for the mind and training for the hands!”

"Through Oriland.com, we want to promote the wonderful art of origami to children and adults to bring them joy and help to develop their creative abilities we believe everyone has. The Childnet Award recognise our work, and has inspired us to make our project even better."
Katrin & Yuri Shumakov, Oriland authors

Because paper is universally available, the sites translates well across culture. Russian psychologists writing in English, sharing a Japanese art form to children around the world who use the Internet to fold paper! Surely this is only possible because of the Internet.
Award Judges
Un couple russe a conçu un site édifiant permettant aux petits comme aux grands de découvrir l’univers de l’Origami tel qu’ils ne l’ont jamais vu ! “Divertissement, gymnastique de l’esprit et dextérité manuelle seront au rendez vous !”

“A travers Oriland.com, nous désirons promouvoir l’art merveilleux de l’origami auprès des enfants et des adultes afin de leur apporter de la joie et de les aider à développer leur créativité. Le prix de Childnet récompense notre travail et nous a stimulé à rendre notre projet encore meilleur.”
Katrin & Yuri Shumakov, Les créateurs d’Oriland

Award Judges
ORILAND Childnet Award

ORIBANA DELIGHT - download instantly origami_festive_ornaments fancy_bracelets_necklaces origami_stylish_origanizers